Proč nepít kávu s mlékem

Mléko je elixír bohatý na živiny. Je plné vitaminů a minerálních látek. Obsahuje například vápník, vitamin D a draslík. Vápník v kombinaci s vitaminem D poskytuje pevný základ pro silné kosti a svaly. Obsah bílkovin přispívá k celkovému zdraví. Káva, která je bohatým zdrojem antioxidantů, zase zvyšuje hladinu energie, zlepšuje náladu a duševní bdělost.

Zdánlivě harmonické spojení mléka a kávy se však může podepsat na zdraví, zejména při konzumaci na lačno. Tato oblíbená praxe může neúmyslně vést k řadě zdravotních rizik, kterým je třeba věnovat pozornost.

Když se káva pije bez doprovodu jídla, stimuluje nadměrnou produkci kyseliny chlorovodíkové v žaludku. Tento nárůst kyselosti může podráždit a zanítit žaludeční sliznici, což má za následek potíže jako je nevolnost, nadýmání a zažívací potíže. 

V čem škodí

Přidání mléka do této rovnice situaci ještě zhoršuje. Mléko je bohaté na bílkoviny a jeho trávení trvá delší dobu. Pokud je požité nalačno, brzdí proces trávení a podporuje hromadění nadbytečné žaludeční kyseliny. Důsledkem je pálení žáhy, reflux kyseliny a možný vznik žaludečních vředů.

Proč nepít kávu s mlékem:

Zdroj: Youtube

Kávu s mlékem byste neměli pít ani v případě, že je vaším cílem redukce hmotnosti. Káva jako taková je sice téměř bez kalorií, problémem je mléko. Jakmile zjemníte kávu mlékem, stane se z tohoto nápoje podle odborníků kaloricky vydatné jídlo. 

Někteří lékaři také tvrdí, že káva v kombinaci s mlékem dráždí dvanácterník, slinivku břišní a žlučník. Žádné vědecké studie však tyto komplikace zatím neprokázaly. Pozor by si však měli dát jedinci s intolerancí laktózy. 

Intolerance laktózy je částečná nebo úplná neschopnost trávícího traktu zpracovávat laktózu. Důvodem může být nedostatek enzymu laktázy, kterým je laktóza štěpená. Pro zmírnění těchto zdravotních rizik se doporučuje zdržet se konzumace kávy s mlékem a raději pít kávu samotnou.

Zdroje: timesofindia.indiatimes.com, www.onlymyhealth.com, www.healthline.com