Strava je základ

Volba stravy bohaté na jednoduché sacharidy a zpracované potraviny může vést k dlouhodobému poškození slinivky břišní, zatímco zařazení potravin bohatých na důležité vitaminy může zdraví naší slinivky pozitivně ovlivnit.

Ve snaze o optimální výživu těla a životně důležitých orgánů si získal oblibu trend odšťavňování. Zeleninové šťávy, které se vyrábějí z organických čerstvých produktů a pomalu se lisují, nabízejí přirozený způsob příjmu nesčetného množství vitaminů. Zelenina je bohatým zdrojem vitaminů A, B, C a E, které jsou nezbytné pro imunitní systém, hladinu energie a obnovu buněk.

Minerální látky jsou nepostradatelné pro správné tělesné funkce a kvalitní zeleninové šťávy jsou jimi doslova nabité. Železo je zdrojem síly a energie, hořčík je potřeba pro pružnost svalů a dobře fungující nervový systém, vápník pro pevné kosti a zinek pro posílení imunitního a hormonálního systému. Pro dosažení maximální výživové hodnoty doporučujeme investovat do dobrého odšťavňovače, který tyto živiny lisováním uchová.

Zázrak plný živin

Chcete-li podpořit zdraví slinivky, zvažte zařazení následujících zeleninových šťáv do svého jídelníčku: Špenátová šťáva je plná antioxidačních vitamínů a minerálů, jako je betakaroten, lutein, zeaxantin, hořčík, draslík a vitamíny C a K. Špenátová šťáva snižuje riziko rakoviny, navíc prospívá zraku a podporuje zdraví srdce.

Jak správně pročistit slinivku břišní:

Zdroj: Youtube

Šťáva ze zelí je proslulá svými blahodárnými účinky. Je bohatá na vitamíny A a C, které jsou pro celkové zdraví naprosto zásadní. Obsahuje také vápník, hořčík, draslík a další živiny, které podporují trávení, posilují imunitní systém a bojují proti infekcím.

Šťáva z brokolice je opravdovým zázrakem pro slinivku břišní, má vysoký obsah antioxidantů a vitaminu C. Je bohatá na vlákninu, pomáhá regulovat tvorbu zánětů a zlepšuje trávení. Brokolicová šťáva s nízkým obsahem cukru a kalorií a jemnou chutí je vynikající volbou pro ty, kteří hledají zdravý nápoj plný živin.

Zeleninové šťávy jsou nejen chutné, ale slouží také jako bohatý zdroj antioxidantů, které chrání tělo před volnými radikály, jež mohou poškozovat buňky a tkáně. Dlouhodobé působení volných radikálů může přispívat ke vzniku závažných onemocnění, jako jsou různé druhy rakoviny a kardiovaskulární problémy.

Než se pustíte odšťavňování, je zásadní poradit se s odborníkem, zejména pokud již máte stávající zdravotní problémy. Lékař či vyškolený specialista vám rád poradí, jaké šťávy kdy pít a jaké množství je pro vás a vaše tělo optimální.

Zdroje: www.hopkinsmedicine.org, www.healthline.com, www.betterhealth.vic.gov.au