Za komunismu nebylo možné přijít k pornografickým videokazetám legální cestou. Žádnou takovou nahrávku si proto nemohl obstarat ani režisér Troška, ačkoli ji do filmu nutně potřeboval. Kdyby vystříhal lechtivé scény z jiných filmů, mohl by mít problém s autorskými právy. A tak se na poslední chvíli rozhodl, že krátké porno natočí sám.

K natáčení přemluvil své známé, kteří sice byli pro každou legraci, ale nikdy žádné porno osobně neviděli a nevěděli, jak ho zahrát. Troška jim to proto musel nejprve názorně předvádět. Výsledek však byl dozajista přesvědčivý a v kombinaci s primitivním dabingem typickým pro podomácku editované zahraniční filmy byl navíc naprosto k popukání.

Zatímco pan farář se s vesnickými babičkami pohoršoval nad nestoudnou nahrávkou, Jiří Lábus a Jaroslava Kretschmerová alias Evík marně čekali, kdy se v Utrpení svatého Šebestiána konečně rozjede nějaká erotická akce. Také tuto nábožensky laděnou scénu pořídil Troška vlastními silami. Pro nešťastného protagonistu zasaženého šípem naštěstí nemusel chodit daleko. Role se ujal kolega manželky Michala Tučného, který měl v Hošticích chalupu.

Po obrovském úspěchu filmu Slunce, seno, jahody si režisér na Barrandově vymínil, že z jeho pokračování už cenzoři nebudou nic vystřihávat. Slib se dodržel, a díky tomu v druhé komedii z prostředí Hoštic mohla být zachována i scéna s pornografií, ačkoli něco takového bylo ve své době naprosto nepřípustné. Se scénou se ale nehodlala smířit tehdejší veřejná bezpečnost, která si Trošku ihned předvolala k výslechu. Za pár měsíců nato však veškeré trable spláchla vlna Sametové revoluce a režisér si mohl oddychnout.