Síla „vlašáků“

Vlašské ořechy obsahují zdravé tuky, vlákninu, vitamíny a minerální látky. To je však jen počátek toho, co všechno umí udělat pro vaše zdraví. Nejrozšířenější odrůdou vlašského ořechu je ořešák královský.

Přídomek „královský“ nemá tento strom jen tak. Jeho koruna je vznosná a krásná. Vlašský ořech má pro naše zdraví celou řadu benefitů. Vlašské ořechy jsou plné antioxidantů. Jsou to především vitamin E, melatonin a polyfenoly. 

Síla vlašských ořechů tkví také v jejich schopnosti snižovat hladinu LDL (špatného) cholesterolu. Pokud se LDL cholesterol hromadí v tepnách, může způsobit aterosklerózu, která je našemu tělu velkou hroznou. 

Vlaššké ořechy mají výrazně vyšší obsah omega-3 mastných kyselin než jakékoliv jiné ořechy. Tato kyselina alfa-linolenová patří mezi esenciální tuky, laicky řečeno mezi tuky, které lze získat jedině stravou. 

Dalším benefitem, který nám konzumace vlašských ořechů přináší, je prevence zánětů. Ty často vznikají vlivem oxidačního stresu a jsou příčinou mnoha dalších, mnohem závažnějších onemocnění, včetně srdečních onemocnění, cukrovky 2. typu nebo Alzheimerovy choroby. 

Konzumujte je!

Polyfenoly obsažené ve vlašských ořeších bojují proti oxidačnímu stresu a vzniku zánětu. Může za to zejména podskupina polyfenolů zvaná ellagitanniny.

Zdravotní přínosy vlašských ořechů: 

Zdroj: Youtube

Pokud budete pravidelně konzumovat vlašské ořechy, budete mít čistá a dobře fungující střeva. Odborníci se shodují, že zdravá střeva rovná se zdravý organismus. Pokud střeva nefungují, jak mají, hrozí zvýšené riziko vzniku obezity, srdečních onemocnění a rakoviny.

S tím je spojený také další přínos této potraviny a tím je regulace tělesné hmotnosti. Ačkoliv jsou vlašské ořechy poměrně kalorické, pomáhají regulovat chuť k jídlu. Mají vysokou sytivost a tuky v nich obsažené jsou zdravé. Pokud jich sníte přiměřené množství, prospějete svému organismu. 

Vlašské ořechy pomáhají snižovat krevní tlak. Vysoký krevní tlak je hlavním rizikovým faktorem srdečních onemocnění a mrtvice.

Vlašské ořechy zpomalují stárnutí. Ačkoliv, jak již bylo řečeno, mají poměrně hodně kalorií, jsou také bohatým zdrojem důležitých vitaminů, minerálních látek, vlákniny, tuků a rostlinných sloučenin. Tedy látek, které jsou pro náš organismus velice prospěšné. 

Dalším důvodem, proč vlašské ořechy rozhodně zařadit do svého jídelníčku, je jejich schopnost bojovat proti volným radikálům našeho těla. Zlepšují funkce mozku, včetně paměti, schopnosti učení, motorického vývoje a dokonce i stavů spojených s úzkostí. Vlašáky jsou velice dostupnou potravinou. Často je máme přímo před nosem, ne vždy však o jejich pozitivních účincích na naše tělo víme. 

Zdroje: www.bhf.org.uk, www.ncbi.nlm.nih.gov, theboyo.com