Na svém účtu má 82 filmových, 43 seriálových a bezpočet divadelních rolí. Svou kariéru totiž začala jako jedenáctiletá, kdy byla vybrána do filmu režisérky Věry Plívové-Šimkové Přijela k nám pouť.

Další nabídky na sebe nenechaly dlouho čekat. Od roku 1976 tak točí téměř nepřetržitě. Odběhla si jen dvakrát, kdy byla na mateřské s dcerou Dorou, již má ze vztahu s reklamním art directorem Jaroslavem Pružincem, a synem Kristiánem, kterého vychovávala společně s Miroslavem Etzlerem.

Zuzana i přesto tvrdí, že herectví je něco, co se jí „přihodilo“. „Na základce mě bavila čeština a přírodopis. Chtěla jsem se zabývat spíše akvaristikou,” přiznala v rozhovoru pro Český rozhlas. „Když mi doma rodily rybičky, chodila jsem za školu,” směje se.

Láska k divadlu a filmu ale nakonec zvítězila a po absolvování Státní konzervatoře v Praze se z ní stala profesionálka. Nastoupila do Divadla na Zábradlí a posléze i do Národního divadla.

Paní herečka

Diváci si ji ale pamatují především jako Lídu ve filmu Helimadoe, manželku taxikáře v Knoflíkářích nebo jako Marii ve Venkovském učiteli. Za tuto roli obdržela Českého lva. 

Další dvě ceny si odnesla také za vedlejší ženský herecký výkon ve snímku Gympl a hlavní ženský herecký výkon ve filmu Mamas & Papas.

Zuzana se pravidelně objevuje také v seriálech. Do paměti diváků se zapsala především díky Hospodě, Gymplu a Modrému kódu. Naposledy hrála v minisérii Matematika zločinu, která je inspirována životním příběhem Tomáše Tomana.

Aktuálně je herečku možné vidět v tzv. divadelní gangu Depresivní děti touží po penězích režiséra Jakuba Čermáka a jeho groteskní ódě O polednách. V hlavní roli představuje komunistickou prokurátorku Ludmilu Brožovou-Polednovou, jež je v domově důchodců konfrontována se svou minulostí.

Zuzana Bydžovská dnes

Zatímco o její práci toho víme dost, svůj soukromý život si pečlivě střeží. Mimo profesní aktivity se totiž na společenských akcích ukazuje málokdy. Médii je tak označována za nejzáhadnější českou celebritu.

Veřejnost proto překvapily její poslední fotografie z pohřbu Jana Kačera z Národního divadla. Její typickou zrzavou hřívu totiž nahradily stříbrné vlasy stáhnuté do jednoduchého culíku. Stejně jako obvykle, i nyní byla bez make-upu. 

S jednoduchým černým úborem, zeleným sportovním batohem a červenými teniskami tak ostře kontrastovala se svými elegantně oblečenými a nalíčenými kolegyněmi. Starosti ji to ale pravděpodobně nedělalo.

Bydžovská je už několik let zastánkyní přirozeného vzhledu a stárnutí. „Věk osvobozuje. Tvrdil to jeden starý pán, který mě učil latinu. Říkal, že když vás v pokročilém věku opustí chtíč, najdete svobodu,” popsala podle serveru iprima.cz.

Zdroje: www.ahaonline.cz, www.extra.cz, www.sever.rozhlas.cz, www.idnes.cz, www.prozeny.cz