Charles Stewart Rolls se narodil před 140 lety, 27. srpna 1877 v Londýně, jako třetí syn barona Llangattocka a Lady Llangattockové. Přes svůj londýnský původ měl silné vztahy s domovem svého dětství – Hendre, blízko Monmouthu ve Walesu. Charlesův otec byl, mimo jiné, úspěšným zemědělcem. Krátce po jeho narození koupil vilu v Knightsbridge v Londýně a hodlal synovi zajistit co možná nejlepší vzdělání. Po základní škole v Berkshire navštěvoval Charles prestižní Eton College, kde si pro svůj zájem v motorech vysloužil přezdívku „špinavý Rolls“. Rodina nic neponechala náhodě, a tak mladý Charles bral soukromé doučovací hodiny, aby si zajistil přijetí na rovněž věhlasnou Trinity College v Cambridgi. Zde studoval mechaniku a užité vědy.
První auto v osmnácti
V osmnácti letech odjel Charles Rolls do Francie, kde si koupil své první auto – Peugeot Phaeton – a vstoupil do Francouzského automobilového klubu. Rollsův peugeot byl zřejmě prvním automobilem v Cambridgi a třetím autem vlastněným ve Walesu. Ve svém počátečním motoristickém nadšení se Rolls stal také členem Společnosti samohybné dopravy, která vedla kampaň proti restrikcím uvaleným na motorová vozidla v rámci tzv. Locomotive Act. Rolls byl i mezi prvními členy Automobilového klubu Velké Británie, kam vstoupil v roce 1897.
Aristokrat a technický nadšenec měl sportovní srdce. Fandil i cyklistice a na Cambridgi závodil na kole. V roce 1896 Rolls vyhrál univerzitní závody a rok na to byl zvolen kapitánem univerzitního cyklistického klubu. V roce 1898 završil studium na univerzitě a začal pracovat na parní jachtě Santa Maria. Později byl zaměstnaný u Londýnské a Severozápadní dráhy v Crewe.
Rollsův talent však tkvěl spíš v motoristickém průkopnictví a v obchodě, než v praktickém inženýrství. V roce 1903 si od otce půjčil 6600 liber a otevřel jedno z prvních automobilových dealerství v Británii. Jeho firma. C. S. Rolls & Co. ve Fullhamu dovážela a prodávala francouzské vozy Peugeot a belgické stroje Minerva.

Zatmění Slunce zúročily ve svém marketingu desítky amerických značek
Rollsovo aristokratické vystupování umocňovala i jeho výška – měřil okolo 195 centimetrů. Měl cit pro rozpoznání obchodních příležitostí a uměl si lidi získat svou výřečností. Přesto v něm rodina i vrstevníci viděli poněkud zvláštního chlapíka, který se odlišoval od standardního profilu příslušníka „upper class“. On sám neměl rád, když byl s touto společností spojován. Jiskření, k němuž občas docházelo, bylo prý patrné zejména při Rollsových setkáních s matčinými přáteli. Charles Rolls také často navštěvoval viktoriánská zábavná představení, takzvaná music halls, a pak je dlouze popisoval a s výstižnou mimikou předváděl pasáže her.
Charles Rolls byl neklidné a těkavé povahy (skutečnost, že vystudoval prestižní školu tak získává ještě víc na ceně), ale když se na něco zaměřil, chtěl toho dosáhnout. V kombinaci s jeho neposedností a duší dobrodruha tedy nepřekvapí, že se dal na vzduchoplavbu. S balónem podnikl 170 vzletů a stál u zrodu Královského aeroklubu (1903). Byl druhým člověkem v Británii, který s jeho licencí mohl létat. V roce 1903 získal Zlatou medaili Gordona Bennetta za nejdelší sólový let.
Historické setkání
Henry Edmunds, Rollsův přítel z Královského automobilového klubu, byl zároveň ředitelem Royce Ltd., která vyráběla dynama a elektromotory. Historickou schůzku mezi Charlesem Rollsem a Henry Roycem domluvil na 4. května 1904 v hotelu Midland v Manchesteru. Rolls sice preferoval tří- a čtyřválcová auta, ale dvouválcový Royce 10 na něho udělal velký dojem a na následující schůzce 23. prosince téhož roku souhlasil s podporou výroby všech vozů, které Royce vytvořil. Šlo o dvou-, tří-, čtyř- a šestiválce. Auta měla nést znak Rolls-Royce.
První auto představené na autosalonu v Paříži byl Rolls-Royce 10. Zpočátku stálo Rollsovo jméno v popředí, ale v roce 1906 se oba společníci dohodli a své partnerství stvrdili vytvořením Rolls-Royce Limited. Rolls se stal technickým ředitelem s platem 750 liber ročně a se čtyřmi procenty ze zisku nad 10 000 liber. Rolls poskytoval finanční podporu a svůj obchodní a propagační um, čímž doplňoval Royceho technické nadání a houževnatost. V roce 1907 Rolls- Royce Limited koupila dealerství C. S. Rolls & Co.

Před 75 lety se začal hroutit Hitlerův sen. Němci zaútočili na Stalingrad
Charles Rolls také usilovně propagoval tichost a pohodlí vozů společné značky a na konci roku 1906 odjel do USA promovat nová auta. Společnost v roce 1907 získala ceny za kvalitu a spolehlivost svých vozů. O dva roky později však Rollsův zájem o obchod s auty zeslábl, Rolls rezignoval na post technického ředitele a zůstal jen společníkem firmy.