Tuzemská technologická firma Socialbakers zabývající se analýzou sociálních sítí otestovala při letošním fotbalovém šampionátu hypotézu, zda je podpora fanoušků opravdu platným 12. hráčem. A výsledek je poměrně jednoznačný. Pokud sečtete všechny zmínky na Twitteru, které jsou publikované tři dny před zápasem a které zmiňují dané fotbalové mužstvo, s velkou pravděpodobností vám statistiky ukážou na vítěze. Těmi nejšťastnějšími by tedy v neděli večer měli být Cristiano Ronaldo a spol.

Tato metoda selhala pouze u tří z osmi osmifinálových soubojů (sociální síť například favorizovala postup Angličanů přes Island), u čtvrtfinále i semifinále už se fanoušci na Twitteru nemýlili.

Víc pro Francii

Portugalci by tak měli opanovat letošní turnaj, ačkoli sázkové kanceláře je za favority rozhodně nepovažují a rovněž na sociálních sítích mají mnohem menší fanouškovskou základnu než soupeř ze země galského kohouta. V neděli ráno mělo Portugalsko, země s 10,5 miliony obyvatel, na oficiálních účtech

Zatímco Francie, kde žije více než 65 milionů lidí, disponovala na sociálních sítích touto podporou

Finále: Adidas vs. McDonald's

Zároveň je z následujícího grafu patrné, jak sociální sítě v posledních dnech ožijí evropským šampionátem pouze v den, kdy se hraje nějaký zápas vyřazovací části turnaje, v mezidobí klesne aktivita na „všech těch fejsbucích" na méně než polovinu.

Fotbal je primárně o dění na zeleném trávníku. Tak určitě. Nicméně nedílnou součástí každé velké sportovní akce jsou i firemní sponzoři. Pokud by oni mezi sebou udělali turnaj, v aktivitě na sociálních sítích by jednoznačně zlaté medaile dnes večer viseli na krku marketingovým manažerům z Adidasu.