Opencard

Multifunkční čipová karta, která funguje v Praze od roku 2006. Spíš než svými funkcemi se ale „proslavila" skandálem, který kolem ní vypukl – přehnanými náklady na její implementaci i správu a stíháním několika magistrátních úředníků a radních včetně bývalého primátora Bohuslava Svobody. Původně byla plánována i jako nástroj k placení parkovného, průkazka do knihovny či pro slevové programy. Služba Vím jak řídím zase měla řidičům zobrazovat nevyřešené dopravní přestupky.

Předpokládané náklady (od roku 2005 do roku 2008): 89,2 mil. Kč
Skutečné náklady: 1,7 mld. Kč

Oyster Card (Londýn)

Oyster Card je forma elektronického jízdného používaná v londýnské hromadné dopravě od roku 2003. Klasická Oyster Card je modrá bezkontaktní karta, která se při cestování metrem, autobusy, nadzemní dráhou i lodní dopravou přikládá k terminálu nebo turniketu a umožňuje uživateli vstup do přepravního prostoru. Její speciální verze funguje také jako platební karta.

Smluvní náklady (na období 2008–2015): 100 milionů GBP (cca 3,5 mld. Kč)
Celkové náklady do 2015: 1,1 miliardy GBP

Passe Navigo (Paříž)

Bezkontaktní chytrá karta slouží jako jízdní doklad v Paříži a regionu Ile-de-France od roku 2001. Má dvě základní varianty – zatímco anonymní verze karty (Passe Navigo Découverté) stojí 5 eur, varianta na jméno je zadarmo. Uživatel si na kartu následně nahraje buď časově omezený kupon, nebo určitou výši kreditu, kterou postupně čerpá.

Dříve Sube-T, dnes bez jména (Madrid, následně většina Španělska)

Madridská tramvajenka byla do praxe zavedena až mezi lety 2009–2012, ačkoliv projekt vznikl již v roce 2003. Karta se jménem a fotkou umožňuje uživateli (pouze) cestovat městskou hromadnou dopravou.

Předpokládané náklady: 50–60 milionů eur

Metrebus Card (Řím)

Papírový lístek se 100minutovou až 7denní platností, na který je možné cestovat všemi prostředky římské hromadné dopravy. Přestože se jedná pouze o krátkodobý předplacený cestovní doklad v papírové formě, obsahuje magnetický proužek s informacemi o platnosti a prvním použití. V Římě se na něj jezdí od roku 2001.

Předpokládané náklady (podíl z výběru jízdného do roku 2000): 280 milionů USD

Trojka (Moskva)

Patrně jeden z nejpropracovanějších systémů „chytré karty" má od roku 2013 Moskva. Trojka, jak se místní karta jmenuje, umožňuje uživateli nejen předplácet si jízdné, ale dobíjet kartu a kontrolovat stav dobití prostřednictvím speciální aplikace nebo kartou platit parkovné.