Negativní reakce budí na internetu poslední marketingový pokus Dominika Haška, jak zpropagovat vlastní značku sycených nápojů Smarty.
Hašek, který připravuje reklamy svého výrobku sám s úzkým týmem bez pomoci agentury, zkusil spojit podporu značky s připomenutím památky nedávno zesnulého slavného hokejisty Augustina Bubníka. Výsledkem je fotografie novin s Bubníkovým nekrologem, které posloužily jako podložka pod talíř s párkem a hořčicí, k čemuž je přiložena plechovka Smarty. To vše se objevilo na oficiálních facebookových stránkách nápoje Smarty Drink, provázené komentářem:
614. Snídaně se Smartym :-) Smarty Black, 2 nožičky párku, plnotučná hořčice, volské oko a chléb :-) #Smarty #Onbaví při pohledu na vynikajícího hokejistu, trenéra a člověka, který toho hodně prožil a hodně dokázal :-) #Augustin #Bubník #bojovník #mistrsveta #Smartydrink Chytrý nápoj proti stresu :-) D
"Reklama" okamžitě vyvolala řadu nesouhlasných vyjádření ostatních uživatelů internetu, a to z řad laické i odborné veřejnosti.
"V životě jsem neviděl tak ubohý pokus o marketing. Jakýkoliv člověk, který se podílel na vymýšlení, schválení a publikování téhle věci, je psychicky nemocný a musí se jít léčit. Jestli ty předchozí pokusy o propagaci byly směšný, tak tohle je diagnóza," napsal pod zmíněný post například marketingový odborník Josef Bouška, jinak ředitel Blue M Hub, což je české studio sídlící na Mauriciu a věnující se vývoji webů, startupů a mobilních aplikací.
"Pane Hašek, vy jste opravdu totální chudák. Zneuctít hokejovou legendu a člověka, jehož lidským kvalitám evidentně nesaháte ani po malíčky nohou, tím, že na něm posnídáte a ještě z toho uděláte reklamu. Přemýšlím, na jaké lidské dno ještě lze klesnout..." reagoval další diskutér Marek Mikeš. Velmi obdobně a mimořádně kriticky vyznívaly i všechny ostatní reakce.
Správci stránky Smarty Drink reagovali na vzniklou kritiku jen v rámci odpovědi jednomu z diskutérů, který se ironicky ptal, zda by fotka s nekrologem nechtěla ještě víc "smajlíků" a reklamy. Přitom uvedli: "Je nám ctí, připomenout při snídani mnoha tisícům lidi život a odchod tohoto mimořádného člověka (podobnou snídani loni Dominik věnoval svému dědovi nebo Gordie Howeovi). Udělali jsme ji ´klasicky´, tedy nic neubírali ani nepřidávali. A to, i co se týče smajlíků. Už proto, že jsme člověka znali a není nejmenší důvod se neusmívat nad jeho výjimečným dlouhým a plnohodnotným životem, i když by nám třeba tekly slzy nad jeho odchodem. Ještě jednou díky za dotaz a kdykoli nám napište. Vlastně jsme ještě zapomněli odpovědět (i když to je v zásadě v textu). Takže ´ne, nebylo by vhodné více smailíků ani reklamy´."
Propagace nápoje Smarty podomácku vyrobenými reklamami a internetovými posty čelí dlouhodobě kritice (nebo přinejmenším pobaveným komentářům) českých marketingových médií kvůli zjevnému amatérismu. Týká se to především videí, která Hašek produkuje a vystupuje v nich jako tvář své vlastní značky.
S aktuální kauzou však bývalý populární hokejový brankář zjevně přestřelil. "Dominik Hašek se definitivně a úplně zbláznil, Smarty mu vyleptal do mozku díru o velikosti puku, ve který teď bydlej myslivci, včelaři a hořčice. Uctít Bubníka tím, že se z jeho nekrologu udělá prostírání pod páreček s chlebíkama a ještě z toho udělat selfpromo (Smarty baví mrtvým hokejistou, chachacha), to přesahuje všechny divoký sny, jaký jsem kdy o marketingu měl. Všechny Sexistický prasátka a předvolební spoty mimoparlamentních stran před tímhle blednou do zapomnění. Jestli je jedním z předpokladů pro nucenou hospitalizaci to, že je člověk nebezpečný sám sobě, pak můžete s klidným svědomím hodit někde na ulici na Haška síť, odvléct ho do Bohnic a každej soud vás osvobodí," uzavřel Haškovu kritiku na vlastním facebookovém profilu Josef Bouška.