Kromě útoků na ženy, Mexičany, muslimy (naposledy muslimské rodiče amerického vojáka, který padl v Iráku), překvapuje Donald Trump svými výroky v zahraničně-politické rovině. Protichůdnými výroky na adresu ruského prezidenta Vladimira Putina, o obsazení Ukrajiny a mnoha dalšími.

Snadný terč pro kritická americká média, mohlo by se na první pohled zdát. Přitom je třeba vzít v úvahu, že Trump si libuje v pozornosti médií, moderoval i oblíbenou reality show, takže ví, jak to v mediální branži chodí.
Výborně využívá i sociální sítě. Na Facebooku zesměšňuje Hillary Clintonovou inzerátem, který graficky připomíná populární Pokémony a jejich hru Pokémon GO. Inzerát o ní tvrdí, že často lže a sdílí přísně tajné e-maily.

Video od poloviny července zhlédlo už 12 milionu lidí. Link ZDE.

Trump. Brilantní marketér

Prezident firmy 6S Marketing Chris Breikss na portálu forbes.com tuto marketingovou Trumpovu strategii označil za brilantní. Propojení sociálních médií s využitím populární hry Pokémon Go v rámci politického boje.
Navíc Trump dokáže využít i „hejtry“ na internetu, kteří jeho příspěvky přeposílají pro pobavení známým s tím, jak je tento kandidát ubohý.

To mu však opět v celkovém důsledku zvyšuje mediální vliv. Zdarma samozřejmě. „Skutečnost, že takzvaný odpůrce Trumpa (Trump hater) přeposílá jeho příspěvky, je úděsná. Za dvacet let mé éry v digitálních médiích jsem nic podobného neviděl,“ kroutí hlavou nad „důmyslnou“ strategií Breikss.

Skutečnost, že takzvaný odpůrce Trumpa přeposílá jeho příspěvky, je úděsná.

Odpůrci dělají práci za Trumpa

Trumpovi odpůrci pak dělají práci za něj, protože potencují jeho vliv v americké společnosti, o jiných kandidátech, nyní už zbývá fakticky jen Clintonová, se tolik nemluví. Její tým musí utratit mnohonásobně více peněz za reklamu.
Trumpovo jméno se v americkém zpravodajství objevuje až desetkrát častěji než jména ostatních kandidátů, upozornili analytici z Center on Communication Leadership & Policy na univerzitě v Jižní Karolíně.

Fakt, že Trumpa je ve všech médiích plno, dokládá i to, že první televizní půlminutový spot v rámci boje o Bílý dům Trump zveřejnil až 29. července, uvedl deník Los Angeles Times.

VIDEO
Trump varuje před Hillary Clintonovou, Američanům slibuje bezpečí a práci

Rozšíří terorismus

Ve spotu se mimo jiné říká, že politika Clintonové umožní rozšíření terorismu po celém světě. „Trump a jeho stoupenci utratili zatím jen málo za reklamu, spoléhají spíše na velká shromáždění s voliči,“ napsaly LA Times. Společnost SMG Delta, která monitoruje reklamní výdaje, uvedla v červenci, že volební tým Clintonové za televizní a rozhlasovou reklamu utrácí v poměru 15 ku 1 vůči Trumpovu týmu.

Trump a jeho stoupenci utratili zatím jen málo za reklamu, spoléhají spíše na velká shromáždění s voliči.

Z dřívějších dat agentury Kantar Media/CMAG, ze kterých vycházela agentura Bloomberg, vyplynulo, že Clintonová za 9781 spotů, které byly odvysílány mezi 15. až 27. červnem, dala 6 milionů dolarů, tedy v průměru půl milionu denně. Naopak Trump za televizní kampaň do této doby neplatil.

„Nepotřebuji placenou reklamu, jestli chcete vědět pravdu,“ řekl na konci června Trump. Do konání voleb zbývají tři měsíce a souboj Trump Clintonová bude i nadále velmi vyhrocený.

Jaké jsou nálady v jednotlivých státech USA? Modře jsou znázorněny státy, kde vyhrávají demokraté, červeně republikánské bašty. Žlutě jsou znázorněny státy, kde se očekává těsný souboj.