Firmu Boots, která spadá do portfolia amerického koncernu Walgreens Boots Alliance, kritizovali někteří britští poslanci i tvůrci osvětových zdravotních kampaní za to, že odmítá snížit cenu pohotovostní antikoncepce, takzvaných "pilulek po", prodávaných pod názvem Levonelle.

Řetězec argumentoval tím, že nižší cena by mohla povzbuzovat lidi k "nevhodnému používání" těchto pilulek". Jeho vyjádření ale vyvolalo bouři pohoršení a také osvětovou donucovací kampaň, která jej měla přimět, aby své stanovisko změnil.

Britská poradenská služba pro těhotné Pregnancy Advisory Service spustila kampaň, v níž vyzvala řetězec, aby cenu pilulek Levonelle snížil. Podle ní je tento antikoncepční přípravek v Británii dražší než v jiných částech Evropy. Kampaň podpořili i poslanci opozičních Labouristů. Řetězec nakonec kapitoloval a za své původní stanovisko se omluvil.

"Farmacie a péče o zákazníky jsou základem všeho, co děláme, a je nám skutečně líto, že naše špatně volená slova při vyjádření našeho stanoviska týkajícího se pohotovostní hormonální antikoncepce vyvolala toto nedorozumění. Omlouváme se," uvedl Boots v pátečním prohlášení, které citovala agentura Reuters.

Podle Boots byla cena antikoncepce stanovena na základě nákladů na výrobu léků s přihlédnutím k lékarnické konzultaci. Řetězec se ve svém prohlášení dále zavázal, že se zaměří i na levnější varianty hormonnální antikoncepce, například na generika, která by mu umožnila nabídnout tuto službu levněji a učinit ji trvale dostupnější.