Mezi deseti nejlepšími kreativními šéfy světa je i Češka: Tereza Svěráková

Tereza Svěráková

Tereza Svěráková

Foto: Adweek

VIDEO / Mezinárodní časopis o reklamě Adweek představil deset globálních kreativních ředitelů, kteří se stali ikonami současného reklamního průmyslu a patří mezi nejlepší současné reklamní tvůrce. Je mezi nimi i jedna Češka: Tereza Svěráková z Young & Rubicam.

"Být reklamním lídrem ve vašem domovském městě je čest. Být uznávanou národní osobností v oblasti vynikající kreativní činnosti je neuvěřitelně vzácné. Takže si představte, co musíte dokázat, abyste se stali globální reklamní ikonou," píše Adweek v úvodu textu, v němž představuje deset nových nejlepších tvůrčích profesionálů v oblasti marketingu, kteří podle něj redefinují reklamní prostředí.

U Terezy Svěrákové vyzdvihuje její brojení proti bezobsažným a prázdným reklamám, které vytvářejí značkám špatné jméno. "Pokud můžeme povzbudit naše klienty, aby upřednostňovali smysluplná témata s hlubším významem, můžeme změnit to, jak na náš obor svět nahlíží," cituje Adweek kreativní ředitelku agentury Young & Rubicam Prague a od loňského listopadu také členku světového kreativního boardu síťové agentury Young & Rubicam. 

Škodě pomohla kampaň značky Kodiaq

V soutěži reklamní kreativity bodovaly kampaně Škody a Budvaru

„Očekávám především možnost naučit se spoustu nových věcí od kolegů, kteří toho dokázali nepoměrně víc než já. Beru to zároveň jako dobrou zprávu pro Čechy, protože jak je vidět, být z malé země, kde má obor minimální tradici a renomé, neznamená smířit se s jízdou na konci pelotonu," uvedla tehdy ke svému jmenování Tereza Svěráková.

Česká pobočka Young & Rubicam patří v posledních letech na českém trhu mezi agentury přivážející nejvíc ocenění z mezinárodních kreativních soutěží. Jen loni získala sedm lvů (dva stříbrné a pět bronzových) na mezinárodním festivalu reklamy Cannes Lions, čímž výraznou měrou přispěla k zatím největšímu historickému úspěchu české reklamy na tomto festivalu. Dále si přivezla Grand Prix, dvě zlata a dvě stříbra ze slovinského mezinárodního reklamního festivalu Golden Drum a zlato a stříbro ze soutěže London International Awards. Na všech soutěžích bodovala zejména se svými kampaněmi pro Úřad Vysokého komisaře OSN pro uprchlíky a pro časopis Forbes.

Zdroj: Youtube

Podle Adweeku si česká kreativní šéfka zaslouží ocenění za své úsilí dokázat, že i s omezenými příležitostmi a v prostředí, které vás nutí improvizovat, lze vytvářet ikonické práce.

Na Piaf láká reklamní spot ve stylu katastrofických filmů

V reklamě vzrostly platy meziročně o pětinu, pro mladé je ale až druhou volbou

Svěráková působí ve funkci výkonné kreativní ředitelky agentury Young & Rubicam od roku 2015. Předtím vedla osm let kreativní tvorbu pražské pobočky agentury Leagas Delaney, která byla dlouhodobě hlavní kreativní agenturou Škody Auto. Svou kariéru zahájila v 90. letech v agentuře McCann Erickson Prague, v roce 2003 nastoupila do agentury DDB Prague. Je držitelkou ocenění Zlatý ohníček za dlouhodobý přínos české reklamě.

Akční letáky