Marketingová organizace hlavního města Prahy Prague City Tourism vybrala grafické studio, které se bude v příštích třech letech starat o "turistickou značku" a komunikační vizuální styl Prahy coby turistické destinace. Zakázku v celkové hodnotě 4,2 milionu získalo studio Touch Branding spolumajitelů Aleše Mičky a Martina Marušince, které je rovněž tvůrcem grafické podoby nové "Lítačky".
Studio Touch Branding bude v příštích třech letech postupně modernizovat po grafické a vizuální stránce všechny grafické materiály města určené turistům (web, tiskové materiály, plakáty a podobně). "Je to mladá parta lidí, která s námi bude spolupracovat na celém procesu rebrandingu. Zatím stále pracujeme s původní verzí značky, ale chceme se od ní postupně odpoutat, až se dopracujeme k nové podobě," řekla Dotyku ředitelka Prague City Tourism Nora Dolanská.
Grafická podoba "Lítačky" (karty pro pražskou hromadnou dopravu, která nahradila někdejší Opencard) nicméně sklidila mezi odbornou veřejností spíš rozporuplné recenze jako nepříliš zdařilá, což lze zaznamenat třeba v diskusích čtenářské základny grafického časopisu Font, jenž mapuje český grafický design.
Metropole se chce posunout od výkřiku "Wow"
Praha se v oblasti cestovního ruchu prezentuje v posledních pěti letech pomocí citoslovcí (Oooh, Wow, Mmm, Yeah a podobně). Ty měly v jejích propagačních materiálech zdůrazňovat atmosféru města.
Od tohoto stylu, který pro ni v roce 2013 vytvořilo grafické studio Dynamo Design, se nyní chce posunout dál. "I když citoslovce fungovaly dobře, byly přece jen trochu prvoplánové, a my se chceme dostat pod kůži i turistům, co touží poznat město hlouběji. Chceme, aby sem jezdili i lidé, kteří se víc zajímají také o jeho kulturu a chtějí zde trávit delší čas," uvedla Dolanská k plánované obměně turistického vizuálního stylu Prahy. Novou značku chce město představit během letošního podzimu.
Praha je i vaše, sdělí město Čechům a Moravanům
Metropole také připravuje na květen a červen velkou bigbboardovou celorepublikovou kampaň, zaměřenou na domácí cestovní ruch. Jejím mottem je sdělení "Praha je i vaše". Kampaň se objeví na bigboardech kolem hlavních dálničních tahů a v krajských městech, plochy pro ni poskytne městu společnost Adjust Art za 1,1 milionu korun.
"Záleží nám na tom, aby do Prahy jezdili i lidé, co žijí v Česku, aby sem přijížděly rodiny s dětmi a aby místní lidé nepodléhali dojmu, že je pro ně metropole drahá nebo že k nim není vstřícná. Snažíme se jim proto každý rok nabídnout nějaké turistické téma, které je určené přímo jim. V minulých letech to byly třeba pražské pivotéky a malé pivovary, letos razíme jako naše celoroční téma pražské kavárny," uvedla Dolanská.
Podíl domácích turistů na celkovém pražském turistickém ruchu se podle ní i díky těmto aktivitám zvýšil v posledních třech letech z 11,5 na 15 procent.