Ve Spojených státech přibude každý rok 7 milionů opuštěných psů. Kam mohou jít, aby našli někoho, kdo se do nich zamiluje? Na stejné místo jako my – na Tinder. Takto začíná reklama jednoho z amerických útulků. Uživatelé aplikace Tinder pak místo na potenciální lidské partnery narazili na psy.

Tinder je aktuálně celosvětově nejpopulárnější sítí, kde se seznamují mladí lidé – pětaosmdesáti procentům uživatelů je mezi 18 a 34 lety. Globálně má aplikace 80 milionů uživatelů, v Česku se jejich počet pohybuje v řádu statisíců.

Tinder funguje na velmi jednoduchém principu. Uživateli se zobrazí fotky lidí ve zvoleném věku a vzdálenosti. Pokud se mu protějšek na obrázku líbí, posune jej doprava (neboli dá tzv. swipe). Nelíbí-li se mu, posune jej doleva a už jej znovu neuvidí. V momentě, kdy oba potenciální partneři posunuli sebe navzájem doprava, dojde ke shodě a dotyční si mohou napsat.

V nově nastoleném zvířecím trendu ale mohou muži místo na ženy narazit na kočky a ženy zase třeba na psy.

Zvířecí vztahy

S kampaní na Tinderu začal newyorský útulek Social Tees Animal Rescue. Odloženým psům založil profily na síti a postupně hledal „partnery", kteří by je chtěli adoptovat. Pokud někdo psa posunul doprava, zaměstnanci útulku jej kontaktovali. Jen během prvního dne kampaně se ke psům odehrálo přes 1500 propojení. Kolik psů našlo skutečný domov, není jisté. Kampaň samotná ale přinesla útulku velkou mediální pozornost a o psy prý byl velký zájem.

Psi na Tinderu

Zdroj: Youtube

Do podobné akce se pustili také milovníci zvířat v České republice. Seznamovací síť posloužila pro neziskovou on-line kampaň Chcipohlazení.cz Pražského spolku ochránců zvířat. Mezi profily mileniálů stojících o seznámení byly propašovány medailonky opuštěných koček z útulku nebo hlodavců osmáků.

Zatímco u amerických psů bylo na první pohled jasné, že uživatel „lajkuje" psa, v Česku snadno mohlo dojít k mýlce. Přesně na to ale ochránci zvířat sázeli. U obrázku mladé slečny držící ve svých rukách kočku byl například popisek „Když chci, jsem celkem přítulná. Furt někde lítám, prý často běhám jak splašená. Holt spousta energie a není kde a s kým si ji vybít. Změníme to?"

Zatímco u amerických psů bylo na první pohled jasné, že uživatel „lajkuje" psa, v Česku snadno mohlo dojít k mýlce.

„Nedá se přesně říci, jak moc nám Tinder pomohl, ale pravda je, že v průběhu října nám ve srovnání s loňským rokem nebo i letošním zářím významně vzrostl počet udaných koček," řekla České televizi předsedkyně spolku Hana Janišová.

Filmy podle gusta

Ujednat si rande se zvířetem je jedna věc, na Tinderu se ale v poslední době dalo domluvit rande i s filmovými postavami. Dvě rozsáhlé kampaně zde například spustily filmy Ex Machina nebo Deadpool.

Hrdina filmu Deadpool posílal uživatele Tinderu na svůj web nebo Instagram.Autor: Archiv

Prvně jmenovaný snímek pojednává o vytváření robotické umělé inteligence. Hlavní hrdina tráví čas povídám si s novým prototypem umělého člověka – mladé ženy Avy. Hrdina provádí Turingův test – pokus, který má za cíl prověřit, jestli se nějaký systém umělé inteligence opravdu chová inteligentně. Podobný test pak mohli provést uživatelé Tinderu, jelikož právě mezi ně Ava v reálném světě zavítala.

Na propagaci filmu byl vytvořen profil robota s tváří herečky Alicie Vikanderové. Pokud mezi uživateli došlo ke shodě, neodpovídala Ava jako normální člověk, ale jako robot. A uživatel byl nasměrován na webové stránky filmu. Podobně hrdina filmu Deadpool odpovídal vtipně jako na plátně a uživatele poslal na svůj web nebo Instagram.

Nejde ale jen o filmy. Na podobnou notu vsadily také seriály Suits a The Mindy Project. Pokud jste poslali doprava hrdinu z těchto seriálů, dostali jste přístup k exkluzivnímu obsahu pouze pro uživatele Tinderu. A posléze jste byli naladěni ke sledování další epizody.

Láska k pizze i basketu

Na Tinderu ale mohou uživatelé narazit už i na opravdovou reklamu, třeba na síť pizzerií Domino's. Její příznivce po posunutí také čekala malá odměna. Lidé ve Spojených státech měli takto možnost získat slevu nebo dokonce pizzu zdarma. A přestože se jednalo o očividnou reklamu, 700 shod a slev udělalo pizzerii dobrou reklamu a přitáhlo další zákazníky. Celkový dosah kampaně byl dokonce přes 200 000 zákazníků napříč sociálními sítěmi.

Reklama na pizzu na Tinderu

Zdroj: Youtube

A ještě úplně jinak na to s pomocí Tinderu šli basketbalisté Atlanty Hawks. Ti jsou dokonce důkazem, jak pomocí aplikace nalákat lidi na basketbalový zápas. A není přitom ani nutné vytvářet „falešné" profily.

Basketbalový tým pracuje s komunitou uživatelů aplikace. Vyzval ji, aby dorazila na domácí zápas proti Memphis Grizzlies. Zápas byl pro diváky označen i jako „Swipe Right Night," což by se dalo přeložit jako noc posouvání doprava. Tým tak vyzval fanoušky, ať si svou lásku nebo rande najdou přímo na jejich zápase.

Tým vyzval fanoušky, ať si svou lásku nebo rande najdou přímo na jejich zápase.

„Zápasy Hawks byly vždy skvělým místem na setkání, teď ale přišla úplně nová úroveň. Byli jsme mezi propagátory líbací ,Kiss Cam' (kamera se srdcem zabere na velké kostce dva lidi na tak dlouho, dokud se nepolíbí; dnes populární na mnoha sportech i v ČR – pozn. red.) a doufáme, že i nadále budeme pomáhat při vytváření milostných spojení," hodnotil pro stránky týmu jeho šéf Steve Koonin. Hawks si tak budují pověst ideálního dohazovače.