Člen KSČM a příležitostný bloger Milan Rokytka zveřejnil na webu "Týdeník občanské právo" takzvanou "veřejnou výzvu marketingu Staropramenu".

Rokytka, který se podepisuje jako "TOP Editor in Chief" (TOP je zkratka, kterou používá pro název webu), v ní píše: "Vážení přátelé, začalo zneužívání a poškozování vaší chráněné značky a mých osobnostních práv pirátskými reklamními bannery a dalšími produkty, viz příloha. Jaký společný postup na ochranu našich zájmů navrhujete? Děkuji předem za promptní odpověď s návrhy řešení!"

"Výzvu" doprovází koláž umělce Tomáše "TMBK" Břínka, člena recesistického satirického sdružení Stay zmrd, propojující snímek opilého Rokytky s kampaní Staropramenu.

Podporovatel současného prezidenta Miloše Zemana Milan Rokytka se stal jedním z hlavních aktérů incidentu v Zemanově volebním štábu minulou sobotu, při němž došlo k napadení novinářů ze strany Zemanových podporovatelů. Rokytka celou událost de facto sám podnítil tím, že se opil do té míry, až začal ztrácet rovnováhu. Kamery přítomných žurnalistů ho zachytily v malátném stavu a zaznamenaly i to, jak jej další Zemanův podporovatel Karel Slezák odvedl a složil na nedaleké pódium.

K intoxikovanému muži pak byla přivolána záchranka. Při jejím zásahu začal další Zemanův příznivec Jan Šolta vyhazovat všechny novináře z daného prostoru výkřiky: "Běž do prdele!" "Seš novinářská hyena", přičemž jednomu novináři vyrazil z ruky kameru. Redaktor iDnes.cz Alexander Šulc se zastal kolegy, jemuž Šolta kameru vyrazil, a upoutal tím na sebe pozornost Karla Slezáka, jenž ho o chvíli později napadl třemi boxerskými údery.

Všichni tři hlavní protagonisté této tragikomické situace se stali vděčným terčem internetových vtipálků, kteří ztvárnili jejich "akci" na desítkách ironických koláží a vtipů. Právě jejich šíření se nyní Rokytka pokusil svou "veřejnou výzvou" zastavit.

Pivovary Staropramen se však danou věcí nijak zabývat nebudou. "Dopis od pana Rokytky jsme zaznamenali jen skrze sociální sítě. Od něj nám žádný nedorazil. Celou tuto záležitost považujeme za jeho osobní věc, proto se k ní nebudeme vyjadřovat," sdělil Dotyku Pavel Barvík, manažer firemní komunikace Staropramenu.