Festival startuje dnes odpoledne a do jeho začátku zbývají poslední hodiny. Nervózní?
Rozhodně ano. Tenhle projekt je určitě náročný. Nic na podobné téma a v podobném rozsahu se tady v rámci festivalů či audiovize nezakládalo už mnoho let. A to samozřejmě klade na mě i na všechny ostatní velké nároky a žádá si to velké vypětí. Jo, nervózní určitě.
Je vůbec možné zorganizovat pilotní ročník festivalu tak, aby přitom jeho tvůrci nezešedivěli?
Tak čistě teoreticky určitě ano, máte-li dost času a vše je dokonale připravené. V našem případě, pravda, by to v daném ohledu mohlo být určitě lepší, ale stejně tak je pravda, že na Serial Killer dělá celá řada velmi dobrých lidí. S festivalovým prostředím se potýkám roky, díky zaměstnaní v audiovizi už jsem ledacos zažil a musím říct, že tohle mě velmi mile překvapilo. Hlavně díky nim to nakonec všechno dopadne dobře a věřím, že i mnohem líp než jen dobře.
Co by pro podobnou akci, která jde do prvního, klíčového ročníku, byla opravdová tragédie?
Kdyby nikdo nepřišel. A pak samozřejmě můžeme vršit katastrofické scénáře, v nichž se nepovede tamhleto a tohle a ubijí nás technické zádrhely. Přinejmenším po technické stránce to ale momentálně vypadá velmi dobře. Máme odborníky, máme zázemí kina Scala, kde mají s podobnými akcemi hodně zkušeností a hodně nám vycházejí vstříc. A to lze vlastně říct o celém Brnu. Podobnou událost město i jeho obyvatelé zjevně chtějí a podpora ze strany institucí i jednotlivců a dobrovolníků je enormní.
V současné době se třeba i zásluhou vysokorozpočtové quality TV blíží seriálová produkce k momentu, v němž by mohla přinejmenším dorovnat význam celovečerní kinematografie. Proč? Jak je to možné?
Celý fenomén quality TV (pozn. red.: seriály spadající do quality TV vznikají za nadstandardních finančních podmínek a jejich cílem je splňovat ty nejvyšší nároky jak po stránce technické, tak po stránce umělecké) je vlastně marketingový produkt. Velmi úspěšný k tomu. A propagovaný. I to následně zapříčinilo, že z televizních seriálů, do té doby vnímaných hlavně jako jednorázové spotřební zboží, se stal jeden z klíčových způsobů trávení volného času.
Obsah seriálů se stal společenským tématem. A momentálně tato evoluce dospěla do fáze, v níž jsou některé seriály dokonce očekávanější než filmové blockbustery. Některé, samozřejmě ne všechny. Seriálům se ale každopádně podařilo rozpohybovat velké pole diváků a udělat z nich nadšené fanoušky, kteří se aktivně berou o svoji zábavu a pídí se, co se děje kolem jejich oblíbeného titulu.