Obchvat totiž povede z velké části po jeho bývalých polích a také v bezprostřední blízkosti jeho rekreačního areálu Čapí hnízdo. Olbramovičtí občané, znechuceni hlučnou a hustou dopravou, by chtěli, aby jim vlivný „soused" s urychlením výstavby pomohl. A zatlačil hlavně na ministra dopravy Dana Ťoka a taktéž na ministra životního prostředí Richarda Brabce, do jehož resortu spadá problematika EIA (posudky vlivu na životní prostředí). Oba ministři jsou totiž ve vládě za Babišovo hnutí ANO.

„Kdyby Babiš chtěl, tak těm jejich ministrům domluví a mohli jsme být dál," říká na adresu vicepremiéra Vladimír Skalák, předseda Občanského spolku Olbramovice, a spoléhá na to, že se s Babišem a ministrem Ťokem po prázdninách sejde.

Zde se však rýsuje jistý střet zájmů, pro současného vicepremiéra už typický. Nová dopravní stavba pro Babiše v roli majitele Čapího hnízda výrazně pozitivní přínos mít nebude. Přiblíží totiž hlučnou tranzitní dopravu ještě blíže k areálu. Přitom už dnes je současná státní komunikace jen asi 300 metrů od hlavní brány multifunkčního „resortu".

Majitel Čapího hnízda usiloval o to, aby s obchvatem byla vybudována i protihlukové stěna, ta se však nakonec u areálu stavět nebude. „Obchvat Olbramovic samozřejmě považujeme za užitečný, městečku uleví od nadměrné dopravní zátěže, na druhou stranu přiblížení silniční komunikace k jakékoli nemovitosti žádnému majiteli jistě radost neudělá," říká mluvčí skupiny Agrofert Karel Hanzelka a naznačuje tím, proč Babišův vztah k novému obchvatu je možná vlažnější, než by si někteří lidé v Olbramovicích představovali.

Celý článek o olbramovickém obchvatu čtěte ZDE

Aktuální informace o rozšiřování Čapího hnízda čtěte ZDE