Tak sladká je moje svoboda. Kajínek si nechal vyrobit svoje bonbony

Bonbony Kajínky od firmy Premiera Sweet

Bonbony Kajínky od firmy Premiera Sweet

Foto: Repro Twitter

Soudně usvědčený vrah, hrdina televizního dokumentárního seriálu a spisovatel Jiří Kajínek si dal jako pozornost pro své fanoušky vyrobit své vlastní bonbony. Jmenují se Kajínky a sponzorsky je vytvořil brněnský výrobce reklamních curovinek Premiera Sweet.

Směs bonbonů s ovocnou chutí v zeleném obalu s Kajínkovým portrétem a sloganem Tak sladká je moje svoboda. Tak vypadají bonbony Kajínky, které bývalý vězeň rozdává na autogramiádách své knihy Můj život bez mříží a v současnosti se nabízejí i v e-shopu jejich výrobce, jímž je brněnská firma Premiera Sweet.

"Premiera Sweet je firma, která už pětadvacet let vyrábí reklamní cukrovinky, neboli tiskneme na naše obaly to, co si zákazník přeje, a on to pak nabízí svým dalším zákazníkům a používá při své propagaci. S Jiřím Kajínkem jsme se potkali asi před měsícem a půl na nějaké akci, kde vyjádřil přání, že by rád nabídl nějakou pozornost lidem, kteří za ním přicházejí na autogramiády jeho knihy. Vymysleli jsme tedy produkt a pro účely pana Kajínka jsme ho vyrobili," sdělil Dotyku majitel firmy Premiera Sweet Radomír Havlík.

Jiří Kajínek během natáčení v Plzni na Borech

Duel Deníku: Je v pořádku, že se bude vysílat seriál Já, Kajínek?

Podle jeho slov Kajínek za vytvoření návrhu ani za finální výrobu bonbonů nic neplatil, jen poskytl autorská práva ke svému jménu a obličeji, jež se objevily na obalech. Vývoj a výrobu zasponzorovala firma, která to vzala jako svou reklamu.

Informace o bonbonech Kajíncích se stala rychle hitem v sociálních sítích, kde se uživatelé pozastavují mimo jiné nad tím, zda je etické vydělávat na podobném produktu. Podle Havlíka ale o finanční zisk ani Kajínkovi, ani výrobci bonbonů nešlo.

Nepřipoutaný řidič těžkého nákladního vozu řídí jen jednou rukou, druhou telefonuje. A to reklama Emka teprve začíná

Zešílely firmy? S podzimem nasadily reklamy adorující riskantní řidičské chování

"Vytvořili jsme jen limitovanou edici v počtu jednoho tisíce balení, z nichž si pan Kajínek odebral zhruba 600, jež rozdává při autogramiádách. Zbylo nám asi 400 balení, tak jsme je zkusili nacenit běžnou cenou 25 Kč včetně DPH za jedno balení a nabídnout je na našem e-shopu. Jiří Kajínek z toho nemá nic. V běžné distribuci bonbony nejsou a ani to neplánujeme," uvedl Radomír Havlík.

Pokud by byl o bonbony nějak mimořádný zájem, může firma podle jeho slov v jejich produkci pokračovat, v tom případě by ale spolu s Kajínkem pravděpodobně vybrala nějakou nadaci nebo veřejný účel, na kterou by zisk z jejich prodeje směřovala. "Zatím je to ale jen hudba budoucnosti," podotkl majitel Premiera Sweet.

 

Akční letáky