V Cannes je světový festival reklamy, Češi už mají stříbro i bronz a bojují dál

Jaroslav Krupka | 21. 6. 2018
Kampaň české agentury Young & Rubicam pro časopis Reportér získala na mezinárodním festivalu reklamy jednu stříbrnou a několik bronzových cen
Kampaň české agentury Young & Rubicam pro časopis Reportér získala na mezinárodním festivalu reklamy jednu stříbrnou a několik bronzových cen
Kampaň české agentury Young & Rubicam pro časopis Reportér získala na mezinárodním festivalu reklamy jednu stříbrnou a několik bronzových cen

/ VIDEO / Mezinárodní festival reklamy Cannes Lions, který je v reklamním oboru považován za nejvýnamnější světovou soutěž srovnatelnou s Oscary ve světě filmu, opět oceňuje českou reklamu. Už v tuto chvíli mají české práce jedno stříbrné ocenění a tři bronzová. Ceny si přivážejí agentury spadající do komunikační skupiny Young & Rubicam, jejíž pražské zastoupení boduje v posledních letech v Cannes pravidelně.

Zatím nejoceňovanější českou kampaní je na festivalu Cannes Lions reklamí kampaň časopisu Reportér, kterou vytvořila agentura Young & Rubicam Prague. Kampaň, znázorňující lidi, kteří se díky četbě Reportéra dokážou "vydat proti proudu" získala v několika různých kategoriích stříbro a dva bronzy.

Oceněna byla i kampaň téže agentury pro projekt Paměť národa obecně prospěšné společnosti Post Bellum, která se zabývá zaznamenáváním a archivací vzpomínek pamětníků významných historických událostí.

Vlčí máky připomenou Den válečných veteránů
Publicistika

Vlčí máky připomenou Den válečných veteránů

Její loňský reklamní spot, který byl inspirován skutečný životním příběhem Karla Brhela, partyzána a účastníka bojů u Dunkerque, a upozorňoval na Den válečných veteránů, získal v Cannes bronz v kategorii oceňující filmovou zručnost. Spot vyrobila produkční společnost Bistro Films, režíroval ho Marek Partys a podílely se na něm i postprodukční společnosti Studio Bang a Studio Beep.

Zdroj: Youtube

Další bronz získala kampaň takzvané aktivační agentury Geometry Prague, a to za svou kampaň "Touching Masterpieces" ("dotýkání se uměleckých děl"), s níž se už stala i absolutním vítězem 13. ročníku České ceny za Public Relations.

Zpřístupňují nevidomým umělecká díla. Získali za to Českou cenu za PR
Publicistika

Zpřístupňují nevidomým umělecká díla. Získali za to Českou cenu za PR

Projekt, který agentura vytvořila ve spolupráci s Nadací Leontýnka pro společnost Neurodigital Technologies a zmíněnou nadaci, si kladl za cíl zpřístupnit nevidomým zásadní umělecká díla, konkrétně sochy, pomocí virtuální reality, speciálního softwaru a takzvaných haptických rukavic. Zjednodušeně řečeno šlo o to, že nevidomý se ve virtuální realitě dotkl rukavicemi 3D modelu sochy a rukavice mu zprostředkovaly její detaily pomocí vibrací. Každá rukavice totiž obsahovala řadu deseti vibračních dotykových bodů, takzvaných aktuátorů, a dále tracker, jehož polohu snímaly speciální kamery. Když počítač vyhodnotil tuto polohu tak, že se nevidomý ve virtuální realitě dochy dotkl, vyslal do aktuátorů signál, a ty se rozvibrovaly.

Zdroj: Youtube
Zdroj: Youtube

"Festivaly kreativity a lidi, kteří se na nich scházejí, spojuje idealismus a motivace vést komunikaci značek tak, aby přispívala k pozitivním změnám ve společnosti, otevírala důležitá témata, probouzela z letargie. Při hlasování o cenách obvykle vidíte neředěný výběr takovýchto projektů, kampaní, které ve společnosti zanechaly nesmazatelnou stopu, některé trvalou," napsala na svém facebookovém profilu Tereza Svěráková, kreativní ředitelka agentury Young & Rubicam, která na festivalu působila jako porotkyně kategorie Industry Craft Lions, posuzující zjednodušeně řečeno zručnost a řemeslnou kvalitu prací.

Královna české reklamy Tereza Svěráková: Rovné šance vnímám jako přirozené
Byznys

Královna české reklamy Tereza Svěráková: Rovné šance vnímám jako přirozené

Svěráková přitom nebyla jedinou představitelkou české reklamy, zastupenou v některé z festivalových porot. V kategorii Brand Experience & Activation (aktivace a zkušenost značek) zasedl v porotě kreativní ředitel agentury DDB Prague Radouane Hadj Moussa a v porotě porotě Direct Lions, posuzující přímý marketing, Klara Palmerová z agentury McCann Prague.

"Festivaly nastavují laťku, ke které bychom měli, pokud tento obor bereme vážně, směřovat... V Česku nemáme nouzi o talenty, rodí se tu spousta dobrých nápadů, umíme improvizovat a kulturně máme z čeho čerpat. Bohužel se nám ale často nedaří dát dobrým myšlenkám současnou vizuální podobu, odvyprávět je nečekaným způsobem tak, aby obstály v mezinárodní konkurenci. Přitom by stačila jednoduchá věc: věnovat větší pozornost festivalovým vítězům a zajímat se, jak nejlepší projekty vznikly," napsala ještě Tereza Svěráková.

Česká agentura veze z Cannes několik cen. Za kampaň pro časopis, co už nevychází
Byznys

Česká agentura veze z Cannes několik cen. Za kampaň pro časopis, co už nevychází

Práce v Cannes hodnotí celkem 413 porotců z padesáti zemí. Festival končí v sobotu, výčet ocenění proto zatím nemusí být úplný.

Tagy bronz Cannes Ceny Oscar Dunkerk festival ocenění reklama stříbro