Tématem sedmého ročníku festivalu Prague Pride, který se uskuteční od 7. do 13. srpna v Praze, má být tolerance a respekt. "Z úst některých politiků i části veřejnosti opakovaně zaznívá, že gayové a lesby jsou u nás vesměs tolerováni a není tedy důvod festival pořádat. Prague Pride chce ale poukázat na rozdíl mezi pouhou tolerancí a respektem. Toleruji hlučně telefonující lidi v restauraci nebo nepříjemné pokladní v supermarketu. Toleruje se totiž něco, co je vlastně špatné, ale my pro to najdeme pochopení. Co je však k tolerování na tom, že je někdo gay nebo lesba?" říká ředitelka festivalu Prague Pride Kateřina Saparová.

Zdroj: Youtube

"S hetero nebo homosexuální orientací se lidé rodí. Nikdo si ji vědomě nevybírá. Nechceme toleranci, chceme přijetí," dodává ředitelka.

Kampaň festivalu proto pracuje s animovanými postavičkami, které jsou přesvědčeny, že v Česku je postavení lidí s menšinovou sexuální orientací v pořádku a Prague Pride je úplně zbytečný festival. Na vizuálech promlouvají větami, které jsou podle tvůrců kampaně odposlouchané mezi českou veřejností a třebaže vyznívají na první pohled přátelsky, nesou ve skutečnosti významy nadřazenosti a obav.

„Do kampaně jsme vybrali klasické věty, které LGBT lidé běžně slýchají ve svém okolí. Zejména postoj, že gayové a lesby nevadí, dokud se neukazují na veřejnosti, zaznívá velmi často. O takovou toleranci nestojíme. Máme stejné právo hlásit se veřejně ke svému partnerovi, vzít se na ulici za ruku nebo mluvit o společné dovolené,“ prohlašuje Saparová.

Koncept nové kampaně s animovanými postavičkami navrhl Vít Bártek, autorem postaviček je Václav Matoušek. Kampaň připravila agentura Made by Vaculik Praha. Ta už pro festival pracovala před dvěma lety, kdy navrhla kampaň se sloganem "Všichni jsme stejně teplí", který ilustrovala záběry z termo kamery, zachycujícími různorodé dvojice. Nyní zvítězila v uzavřeném tendru, v němž organizátoři festivalu hodnotili celkem devět kreativních nápadů (z toho od Made by Vaculik pocházelo pět).

"Potěšilo nás, že z našich kreativních konceptů uspěl ten nejodvážnější. Vážíme si odvahy vedení festivalu udělat skutečně výraznou kampaň,“ prohlašuje výkonná ředitelka Made by Vaculik Beata Streicherová. Festival v minulých letech kromě Made By Vaculik spolupracoval také s agenturami TL5/Peppermint, Ogilvy, La Taupe či Pink Future.

Letošní ročník festivalu poběží po celé metropoli, tradiční průvod projde centrem Prahy v sobotu 12. srpna. "Nebude chybět tradiční festivalová vesnička na Střeleckém ostrově, hudební open-air na Letné ani diskuse a filmová či divadelní představení," tvrdí mluvčí festivalu Martin Štěrba.