Jak na hledání zaměstnání v době pokoronavirové?

Komerční sdělení
25. červen 2020 četba na 3 minuty

Foto: financer.com

Ekonomové předpovídali velké propouštění. Podle situace na trhu práce zatím k ničemu takovému nedošlo, nicméně odborníci tvrdí, že ta doba teprve přijde. Kdo zaměstnání má, ten by si ho prý měl vážit a neměl by pátrat po jiném. Jenže co když práci nemáte, nebo prostě nehodláte dál ztrácet čas v práci, která vás nebaví?

I v dnešní době je možné najít si práci novou, ať už je motivací ztráta zaměstnání či snaha jít za lepším. Musíte však vědět, v jakých firmách ho hledat, a jak zaujmout.

Některé společnosti dokonce potřebují více zaměstnanců

Co chcete dělat? Zkuste se zamyslet nad tím, zda je právě nyní perspektivní hledání zaměstnání ve vašem oboru. Jsou firmy, které koronavirová pandemie velmi poškodila. Typicky jde o obchodní řetězce, například módní značky. Třeba značka Zara zavírá po celé Evropě 1200 obchodů svých prodejen (Zara, Bershka, Pull&Bear), protože kvůli krizi na jejich provoz nemá peníze. Jít se ucházet o práci prodejní asistentky do obchodu s módou teď tedy příliš nedává smysl.

A kam tedy jít? Zájem je nyní například o IT specialisty. Firmy zjistily, že mohou daleko více fungovat online, a potřebují někoho, kdo jim online prostředí zajistí, nastaví a zabezpečí. Neztratí se ani marketingoví specialisté a kreativci. Většina společností chce nyní dohnat ztráty, a tak investují do reklamy či kreativních forem propagace.

Práci hledejte online

Když prostudujete nabídky na pracovních portálech, velmi rychle zjistíte, o jaké pozice je konkrétně ve vaší lokalitě zájem. Mimo pracovní portály se zkuste podívat přímo na webové stránky firem, v nichž byste o práci stáli. Možná někoho hledají už dlouhodobě a inzerát již neumisťují na pracovní portály.

Zaujměte dobrým motivačním dopisem

Určitě nebudete jediní, kdo o danou práci žádá. Chcete-li mezi ostatními zazářit, sepište dobrý průvodní dopis. I životopis samozřejmě hraje roli, ale v tom nelze tolik uplatnit kreativitu. Můžete ho sice upravit do nějaké graficky líbivé podoby, což doporučujeme, ale zkušenosti a vzdělání si prostě nevymyslíte. Motivační dopis poskytuje větší prostor pro kreativitu. Nebuďte ale kreativní až moc. Držte se zajetého schéma:

  • oslovení,
  • vysvětlení, proč píšete (reaguji na Váš inzerát, …),
  • popis, proč jste vhodní na danou pozici, proč chcete do této firmy,
  • vaše povahové rysy, které se na pozici hodí,
  • poděkování za čas strávený čtením.

Podívejte se například na tento návod, jak napsat motivační dopis, případně si na internetu dohledejte konkrétní vzory. Motivační dopis je vaše unikátní šance zaujmout. Pokud vyjde, další příležitost je pohovor. To už je ale zase jiná kapitola…

Akční letáky