Jak udržet pracovní morálku během home office?

Foto: czc.cz

Produktivita během home office může být pro mnohé pracující kolísavou proměnnou. V jeden den se vám daří splnit všechny úkoly, které jste si napsali do to-do listu, jindy vás rozptyluje peroucí pračka nebo dupající soused. Jak podpořit pracovní morálku, zatímco pracujete doma?

Vypněte si upozornění na mobilu

Stěžejním krokem pro udržení pracovní morálky je ztlumit maximum rušivých elementů. A tím největším bývají upozornění na mobilu. Zkuste si po dobu práce zapnout letový režim, nebo si vypněte veškerá upozornění v aplikacích. Díky tomu vás nevyruší ani kamarád na Whatsappu, ani rodinný příslušník, který si bude chtít pokecat. Na práci potřebujete ticho a klid, a i když na upozornění nebudete odpovídat, neustálé pípání telefonu bude vaši koncentraci narušovat.

TIP: I váš notebook umí „zapípat“ v nevhodný moment. Ztište si příchozí e-maily i konverzace na firemním chatu. Díky tomu se lépe ponoříte do hluboké práce a do aplikací se vrátíte až v momentě, kdy budete mít úkol hotový.

Domácí práce nechte na odpoledne

Máte rádi home office, protože během něj stihnete i uklidit celý byt? Nedivte se, že vám během dne klesá pozornost, když si na seznam úkolů hned ráno napíšete snad všechny možné domácí práce. Stanovte si čas, který bude vyhrazen jenom pro práci a vaření, úklid či praní nechte raději na odpoledne nebo na večer. Díky tomu se budete lépe a především déle soustředit a nečeká vás časté odbíhání za vypraným prádlem nebo k připálené omáčce.

Mějte pod kontrolou svůj pracovní den

Máte pocit, že váš den postrádá řád? Možná, že jste jen doposud nenašli ten správný to-do list, který by vám pomohl zorganizovat vaše pracovní úkoly. Někteří lidé dávají přednost standardnímu „škrtacímu“ to-do listu, na který si na začátku dne sepíší seznam úkolů a po jejich splnění si je odškrtnou. Pokud ale skutečně chcete dostat svůj pracovní den pod kontrolu, napište si k úkolům i časové rozpětí, které chcete úkolům věnovat. Díky tomu budete mít jednotlivé záležitosti rozplánované a nezbyde vám tak čas na zbytečnou prokrastinaci. Tu totiž mnohdy způsobí i dlouhé přemítání nad tím, jakého úkolu se nyní zhostíte.