Za nový dům zaplatili zdravím svých dětí

Komerční sdělení
21. listopad 2017 četba na 3 minuty
Nechte si preventivně prověřit nemovitost – úvodní posouzení v rámci Zpětného prověření zdarma.

Nechte si preventivně prověřit nemovitost – úvodní posouzení v rámci Zpětného prověření zdarma.

Foto: Zdravá nemovitost

Těšili se na krásné bydlení, čekala je noční můra. Díky Zpětnému prověření získali kompenzaci 500 000 Kč

Rodina Novákových dlouho snila o rodinném domku, kam by se vešla celá jejich čtyřčlenná rodina. Když po několika měsících hledání konečně našli dům podle svých představ za 2,5 milionu korun, s koupí ani na okamžik neváhali. Předchozí majitel je ubezpečil, že na nemovitosti je vše v pořádku, především proto, že nedávno prošla kompletní rekonstrukcí. 

Necelých 8 měsíců po nastěhování se u jejich malých dětí nečekaně začaly objevovat dýchací potíže. Doktoři rodině důrazně doporučili, aby zkontrolovali svou domácnost na možný výskyt plísní. 

Novákovi se proto obrátili na Zdravou nemovitost – projekt, který zajišťuje odborníky jak z oblasti v prověřování technického stavu nemovitostí, tak i související právní obrany. Zdravá nemovitost Novákovým v rámci služby Zpětné prověření zajistila technickou inspekci nemovitosti, během které byla zjištěná nejen kompletní absence hydroizolace domu, která se mimo jiné projevovala plísněmi v pokojích, ale také další závažné statické vady nemovitosti. Na doporučení odborníků se proto rozhodli nemovitost reklamovat.


Ze zákona máte nárok nemovitost reklamovat až do 5 let od uzavření kupní smlouvy, pokud jste ji zakoupili po 1. 1. 2014.

Jak se reklamuje nemovitost?
Novákovi se rozhodli pro nejčastěji využívaný způsob řešení reklamace, tzv. dodatečnou slevu z kupní ceny. „Její výše vždy závisí na závažnosti zjištěných závad a předpokládaných nákladů na jejich opravu. V průměru se dle naší zkušenosti jedná zhruba o 10 až 20 procent z kupní ceny,“ uvádí Michal Flachs, zakladatel a jednatel společnosti Zdravá nemovitost, která pomáhá lidem s prověřením a reklamací vadných nemovitostí a také jejich bezpečným nákupem a prodejem.

Dalším způsobem řešení reklamace je zajištění opravy a odstranění vad na náklady prodávajícího nebo v nejzávažnějších případech také odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz.

Zdravá nemovitost pro rodinu zajistila vyřízení všech právních i technických náležitostí včetně komunikace s původním majitelem. Za pomoci advokáta se jim mimosoudní dohodou podařilo pro Novákovy zajistit kompenzaci 500 000 Kč. 

Nebojte se také reklamovat – lhůta je až 5 let od nákupu
Pokud vás prodávající před koupí nemovitosti neinformoval o jejím skutečném technickém stavu a vy následně objevíte nečekané vady, můžete ze zákona nemovitost reklamovat. „Nárok přitom můžete uplatnit až do pěti let od podpisu kupní smlouvy, jestliže jste nemovitost zakoupili po 1. lednu 2014,“ upřesňuje Michal Flachs.

Jste si jisti, že vaše nemovitost nemá skryté vady? Kontaktujte nás pro úvodní posouzení vašeho rodinného domu či bytu zdarma.