Plán na retro nátěr oznámily British Airways v tiskové zprávě. Prvním letadlem bude Boeing 747 registrace G-BYGC, později mají přibýt další tři stroje. Speciální nátěr získá jumbo jen pár dní po oslavě 50. výročí zařazení tohoto typu letadla do flotily.

„Mnoho zákazníků British Airways i kolegů ve firmě rádo vzpomíná na naše předchozí designy a pravidelně sdílí jejich fotografie pořízené na mnoha místech světa. Máme velkou radost, že můžeme některé klasické designy znovu představit – a jak lépe začít, než ikonickým designem BOAC,“ řekl šéf BA Alex Cruz.

Pro design BOAC byl úmyslně zvolen B747, jelikož se jedná o pozdější verzi téhož letadla, které v tomto barevném provedení létalo v době, kdy bylo u dopravce standardem. Nátěr BOAC na tomto B747 zůstane, dokud nebude vyřazen z provozu, k čemuž dojde v roce 2023. British Airways plánují postupné vyřazení všech jumb do roku 2026. Nahradí je 18 Airbusů A350 a 12 Boeing 787 Dreamliner.

První mezinárodní linka na světě

British Airways oslaví 100 let letos v srpnu, i když se v roce 1919 jmenovaly jinak. 25. srpna zahájila společnost Aircraft Transport and Travel Limited (AT&T) jako první na světě pravidelnou mezinárodní leteckou linku z Londýna do Paříže s denní frekvencí. Pozdeji se AT&T přejmenovaly na Daimler Airways, ty se společně s dalšími třemi dopravci spojily v roce 1924 do Imperial Airways.

V roce 1925 už Imperial Airways létaly do Paříže, Bruselu, Basileje, Kolína nad Rýnem a Curychu. Přepravní služby začala poskytovat také řada menších britských společností, jejichž fúzí v roce 1935 vznikla původní soukromě vlastněná společnost British Airways Limited, jež se stala hlavním britským konkurentem Imperial Airways na evropských tratích.

V roce 1939 byly obě aerolinky znárodněny a byla z nich vytvořena British Overseas Airways Corporation (BOAC). Od roku 1946 provozovala vnitrostátní lety a lety na evropský kontinent nová aerolinie, British European Airways (BEA). BOAC v roce 1946 zahájila lety do New Yorku, v roce 1948 do Japonska, v roce 1954 do Chicaga a v roce 1957 na západní pobřeží USA. BEA zavedla síť domácích linek do různých měst ve Velké Británii, mimo jiné do Belfastu, Edinburghu, Glasgow a Manchesteru.

V roce 1967 vláda doporučila zřízení holdingové správní rady s odpovědností za BOAC i BEA. Dále byl v roce 1970 založen druhý velký dopravce, British Caledonian. O dva roky později byly podniky BOAC a BEA podřízeny nově vytvořené správní radě British Airways a následně se roku 1974 tyto samostatné aerolinie sloučily do společnosti British Airways.