Inspirace

Sbíráte staré pivní artefakty? Ty plzeňské budou mít souhrnnou výstavu

18. duben 2017 četba na 2 minuty
Bednáři v Prazdroji ručně smolili velké sudy

Bednáři v Prazdroji ručně smolili velké sudy

Foto: DENÍK/Zdeněk Vaiz

Jen těžko bude možné vyhnout se během celého letošního roku oslavám 175. výročí Plzeňského Prazdroje. Televizní spoty, roadshow s původním pivovarským povozem, nové sběratelské řady obalů, outdoorová reklama, pivní festivaly, to vše plzeňský pivovar spojí se svým jubileem. Na začátek května připravuje v Plzni historickou výstavu.

Do 24. dubna mohou lidé přinést do Pivovarského muzea v Plzni historické předměty nebo listinné materiály týkající se plzeňského piva a plzeňských hospod (případně poslat mailem jejich fotografii).

FOTOGALERIE

Bednáři v Prazdroji ručně smolili velké sudy Bednáři v Prazdroji ručně smolili velké sudy Bednáři v Prazdroji ručně smolili velké sudy

„Pro plánovanou výstavu Plzeňské hospody hledáme a sbíráme především fotografie interiérů a exteriérů českých hospod, pozvánky, plakáty, taneční pořádky, ale také zařízení hospod a restaurací, nejrůznější zákazy či nařízení, jídelní lístky, účty, reklamy, obrázky, pohlednice a jiné věci spojené s pohostinstvím 19. a 20. století do roku 1989. Tedy vše na téma hospody, zahrady, plesy, výletní a zájezdní restaurace, společnosti, spolky, schůze, štamgasti a podobně," říká Rudolf Šlehofer, manažer rozvoje cestovního ruchu a péče o historické dědictví Plzeňského Prazdroje.

Jubilejní výstava začne 4. května 2017 v prostorách Pivovarského muzea v Plzni, na nádvoří pivovaru Plzeňský Prazdroj a také přímo ve vybraných plzeňských hospodách.

V současnosti poutá pivovar ke svému výročí pozornost první vlnou reklamní kampaně, která běží především v televizi a v digitálních médiích.

Druhá vlna kampaně věnované oslavám bude následovat po květnovém mistrovství světa v ledním hokeji a třetí přijde na podzim v souvislosti pivním festivalem Pilsner Fest, který letos proběhne 7. října.

„Poté odstartuje aktivace přímo v restauracích uvedením nefiltrovaného piva Pilsner Urquell," doplňuje senior brand manažer značky Pilsner Urquell Stanislav Pekárek. Prodej nefiltrovaného plzeňského piva v restauracích podle něj doprovodí i roadshow s formankou Plzeňského Prazdroje Janou Šůsovou (hrdinkou jeho loňské televizní reklamy), která objede několik tradičních plzeňských hospod ve formanském voze se spřežením. 

První pivo v podobě světlého ležáku uvařil v roce 1842 podle vlastní receptury tehdejší vrchní sládek pivovaru Josef Groll. „Jaký obdiv nastal, když zaskvěla se zlatavá jeho barva a sněhobílá pěna se nad ní vznášela," citují zástupci pivovaru plzeňskou kroniku z tohoto roku. V roce 1900 používal plzeňský pivovar dokonce takzvaný pivní vlak, který zajišťoval pravidelnou dodávku piva z Plzně do Vídně.