Showbyznys

V Praze opět proběhne mezinárodní festival reklamy, tentokrát s tématem vlivných

5. duben 2017 četba na 3 minuty
Na Piaf láká reklamní spot ve stylu katastrofických filmů

Na Piaf láká reklamní spot ve stylu katastrofických filmů

Foto: archiv

Obří ještěr boří Prahu ve stylu béčkových filmů. Krátký videospot láká na další ročník mezinárodního festivalu reklamy Piaf, který se koná v květnu v Praze. Hlavním tématem festivalu se stane vliv a vlivní lidé. Mluvit se bude i o youtuberech a o hrdinovi seriálu Vyšehrad.

Do 10. dubna se mohou české i zahraniční reklamní agentury i zadavatelé hlásit se svými reklamami do osmého ročníku mezinárodního festivalu reklamy Piaf (Prague International Advertising Festival). Festival se uskuteční koncem května v suterénu Národní galerie v Praze a hlavním tématem jeho doprovodné konference se v letošním roce stane vliv: jak se tvoří, kdo dokáže být vlivný a jaké prostředky používá. Diskutovat se bude o hrdinovi seriálu Vyšehrad i o fenoménu takzvaných influencerů na sociálních sítích.

FOTOGALERIE

Youtuber Jirka Král patří k vlivným osobnostem dneška Jeho popularitu často využívají komerční značky Příběh fotbalisty "Laviho" se stal úspěšným zářezem videoplatformy Obbod

"Julius Lavi Lavický byl velký fotbalový talent. Večírky, alkohol, kouření, holky a eskápada za eskapádou mu ovšem ničí slibně rozjetou kariéru. Už dokonce nehraje za Spartu, ze které byl stylově odejit…" Tak představují svého hlavního hrdinu "Laviho" tvůrci seriálu z fotbalového prostředí Vyšehrad, vysílaného na videoplatformě Obbod Kamila Oušky.

Postava, ztvárněná hercem Jakubem Štáfkem, si získala velkou diváckou popularitu a hodně se zasloužila o to, že Obbod chce na první seriál navázat v květnu dalším, tentokrát situovaným do oblasti ledního hokeje. Producent seriálu Daniel Strejc bude na festivalu mluvit o tom, jak se dá postava, která se v určitém čase stane na nějakou dobu internetovým fenoménem, marketingově využít.

Mezi dalšími přednášejícími by se měli objevit bratři Jirka a Petr Králové - tedy v současnosti nejpoptávanější a nejsledovanější čský youtuber a strůjce jeho marketingového úspěchu (oba bratři spoluvlastní firmu Blue Milk, jejíž záběr už dnes výrazně přesahuje pouhé natáčení videí - firma provozuje například zábavně-prodejní prostor Zetko v pražském obchodním domě Kotva, kde lze najít virtuální hernu, kavárnu i prodejnu oblečení). 

Festival má také přivést do Prahy třicítku přednášejících z Německa, Velké Británie, Chile, Itálie, Nizozemska a dalších zemí, například cestovatele a influencera Briana Coxe z USA, který navázal spolupráci s CzechTourismem a v Praze chce ukázat, jak propagovat regiony i země jako turistické destinace na sociálních sítích. 

„Vliv na naše rozhodování mají bezesporu lidé kolem nás. Jak velký a jak s tímto vlivem profesionálně pracovat, je otázka, kterou intenzívně řeší marketéři po celém světě," prohlašuje ředitel festivalu Marek Hlavica.

Další část konference se bude věnovat spojení sportu a marketingu, ukázanému mimo jiné na příkladech fotbalových klubů Manchester City a FC Liverpool.

Festival v současnosti spustil reklamní kampaň z dílny agentury Revolta, jejíž základ tvoří animovaný spot s obřím ještěrem, odkazující na béčkové katastrofické filmy.

V dalších internetových videích, provázených titulkem "nejhorší promo video v historii", se objevuje i ředitel festivalu Marek Hlavica.

Spoty mají podle kreativního ředitele Revolty Jiřího Kubalíka odkazovat na špatné reklamy s dobrým záměrem, které "zůstaly vězet někde na půl cesty mezi skvělou pointou a tristním zpracováním". "Svým způsobem pro ně máme slabost," říká Kubalík.