Narodil se 6. února roku 1897 do rodiny doktora Charlese Goddarda. Od malička se toužil stát vojákem. Když vypukla první světová válka, neváhal ani minutu a nechal se naverbovat. Vstoupil do britských vzdušných a námořních sil, kde už v roce 1916 velel průzkumným letům. Od té doby jeho kariéra stoupala strmě vzhůru. 

V kokpitu byl téměř denně. Pokud nevelel bombardovacím perutím, pracoval jako instruktor. Vášeň pro letadla ho neopustila ani po skončení bojů. Dotáhl to až na zástupce ředitele zpravodajské služby na ministerstvu letectví.

Victor Goddard a vize budoucnosti

Měl to být rutinní let z Andoveru do Edinburghu. Victor Goddard nasedl do svého dvouplošníku Hawker Hart a nastartoval. Nebylo kam spěchat. Užíval si pohled do krajiny, které dominovaly pastviny a červené střechy usedlostí. Zaujalo ho opuštěné letiště v Dremu. Bylo postaveno za Velké války, ale pak ho armáda nechala ležet ladem. Hangáry se již rozpadaly a startovací plocha byla porostlá trávou. 

Pokračoval dál. Počasí se natolik zhoršilo, že neviděl ani na špičku svého letadla. Najednou se dostal do podivného žluto-hnědého mraku. Kolem něj zuřila bouře. Pilot už podobnou situaci zažil a ze všech sil se snažil udržet stroj v rovině. Ten ho ale neposlouchal. Naklonil se a v tu chvíli se dostal do vývrtky. Goddard padal k zemi.

Zoufalý muž se snažil letadlo srovnat. Takto si svou smrt nepředstavoval. Chtěl zemřít v boji, ne se rozplácnout o zem jako moucha. Najednou se nebe vyjasnilo a stroj se narovnal. Victorovi spadl kámen ze srdce. Rozhlédl se kolem sebe a zarazil se. Pod sebou viděl letiště v Dermu. Vypadalo ale úplně jinak než před pár minutami. Hangáry zářily novotou a před nimi stála čtyři letadla. Tři z nich byly žlutě natřené dvouplošníky. Mezi nimi byl jednoplošník, který pilot nikdy v životě neviděl. 

Cesta do budoucnosti

Na letišti bylo živo. Lidé měli spoustu práce. Goddard nad nimi kroužil, ale nikdo mu nevěnoval ani špetku pozornosti. Jako by byl neviditelný. Všiml si, že mechanici mají místo hnědých overalů modré. Nic nedávalo smysl. Nakonec oblast opustil. Znovu se setkal s bouří, ale naštěstí jí bezpečně prolétl. Když v Edinburghu přistál, hned o svém nevšedním zážitku vyprávěl kolegům. Ti si ale ťukali prstem na čelo.

Z podivné zkušenosti se brzy stala jen vzpomínka. O čtyři roky později začala druhá světová válka a pilot byl v aktivním nasazení. Přišlo však nečekané překvapení. Goddard se dozvěděl, že letiště v Dermu bylo zrekonstruováno. Sledoval, jak se cvičná letadla přebarvila na žluto a personál vyfasoval modré pracovní oděvy. Poprvé nasedl i do jednoplošníku Magister, v němž poznal stroj, jenž viděl po svém strmém pádu. „Co se stalo?” ptal se sám sebe. Na odpověď nepřišel. Když se ale se svou historkou v roce 1966 podělil s veřejností, strhla se vlna nadšení. Z leteckého maršála se stal „ten, který proletěl časovým portálem a nahlédl do budoucnosti”. 

Zdroj:

www.messagetoeagle.com, www.ctidoma.cz, www.en.wikipedia.org