Jak zjistit kvalitu potravin podle čárového kódu?

9. srpen 2019 četba na 8 minut
Petr Václavek

Petr Václavek

Foto: Facebook Petra Václavka

Novou online platformu Foodgroot hodlá příští rok v lednu uvést na český a později i na evropský a globální trh podnikatel Petr Václavek. Platforma sbírá data o potravinách a soustředí je do aplikace, jíž budou zákazníci moci používat přímo v obchodech, a zjišťovat tak kvalitu potravin ještě předtím, než je zakoupí. Václavek představil Foodgroot v rámci konference Web Top 100.

Foodgroot podle jeho slov sdružuje řadu odborníků na potraviny, výživových poradců, lékařů i matematiků a sbírá podněty z celého potravinového trhu, přičemž měří kolem 70 různých parametrů, na jejichž základě přiděluje a odebírá jednotlivým potravinám body. Celý model by pak měl řadit konkrétní potraviny v jejich kategoriích do žebříčků na základě zjištěných informací.

"Co najdete na obalu potravin, je pouze necelá třetina informací, které lze dohledat. Projekt je komunitní, otevřený všem. A všem říkáme: dávejte nám víc a víc informací," popisuje fungování platformy Václavek. 

Aplikace přijde v lednu

Investory projektu jsou podle Václavka soukromé subjekty, jeden z nich ze Slovenska (podle obchodního rejstříku jsou společníky společnosti Foodcroot.com Václavek sám, který je s vkladem 98 korun 98% vlastníkem, a dále Miroslav Papež z Prahy a Jozef Barta z Bratislavy, kteří "investovali" po symbolické jedné koruně).

Firma Foodgroot vybrala podle svého zakladatele na základní vývoj od investorů padesát tisíc eur, tedy zhruba 1,2 milionu korun. Další prostředky chce manažer získat prostřednictvím crowfundingu. Ten by měl proběhnout ve třech kolech, v prvním chce oslovit potenciální české investory, druhé kolo by se mělo zaměřit na celou Evropu a třetí na celý svět.

Aplikaci chce podnikatel uvést na trh příští rok v lednu s tím, že její základní verze bude zdarma. Vznikne-li po ní dostatečná poptávka, bude uvedena i rozšířená verze, která bude stát dvě eura. 

Někdejší zakladatel a majitel reklamní agentury Lemonade Petr Václavek se v posledních letech soustředil na zakládání nových projektů, které se snaží využít takzvanou "digitální disrupci", zjednodušeně řečeno to, že tam, kde byl dřív nějaký obor otevřen jen pro úzký okruh profesionálů, může dnes díky digitálním technologiím zkusit uplatnit své schopnosti každý.

Loni tak propagoval online burzu s uměním Artstaq nabízející expertizy uměleckých děl od víc než padesáti kurátorů a kunsthistoriků napříč celým světem a na základě toho nezávislé hodnocení těchto děl včetně přidělování "ratingu", tedy bodového ohodnocení. A letos chce něco podobného spustit s potravinami, přičemž v obou případech hovoří o globálním potenciálu projektu.

Petr Václavek

Od roku 2002 do roku 2007 vedl BTL agenturu iLeo, později Arc Worldwide, která byla dceřinou společností Leo Burnett. V roce 2007 spoluzaložil agenturu Lemonade, v níž se stal velkým propagátorem nových marketingových trendů a pod další značkou Limeade představoval různé vlastní projekty. V roce 2013 se stal digital account directorem kuvajtské agentury Impact BBDO. O dva roky později se vrátil do Česka, kde založil mimo jiné agenturu Above & Below, pracující pro kuvajtský trh. Loni se stal šéfem marketingu nové české online burzy s uměním Artstaq a v letošním roce se věnuje uvedení aplikace Foodgroot, pro jejíž start založil vlastní společnost Foodgroot.com.

PŘEDCHOZÍ ČÁST
Část 2/2
DALŠÍ ČÁST

Akční letáky